Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Genderové stereotypy za volantem z pohledu studentů autoškoly
Janebová, Valérie ; Teichman, Klaudia (vedoucí práce) ; Wirthová, Jitka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá genderovými stereotypy za volantem z pohledu studentů autoškoly. Zkoumá, jestli se stereotypy objevují v autoškole, věnuje se stereotypům, s kterými se respondenti mohli setkat před autoškolou a následně je jejím cílem zjistit, zda jsou respondenti autoškolou ovlivněni pro budoucí řízení automobilu. Téma je aktuální, protože v dnešní době je stále řízení vozidla považováno za "mužskou" činnost a ženy mohou být odrazovány od toho, aby se staly řidičkami kvůli sociálnímu tlaku a očekáváním ohledně jejich genderové role. Také je důležité, protože se z místa na místo dostáváme především autem, takže by autoškola měla být příjemné prostředí pro všechny. Práce je rozdělena na teoretickou, metodologickou a praktickou část. V první jsou popsaná teoretická východiska jako jsou Genderové stereotypy, Teorie genderových skel, Autoškola a další, ze kterých je následně vycházeno v části praktické. V té je prováděn kvalitativní výzkum, konkrétně pak pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Z dat, které tyto rozhovory poskytly je poté prostřednictvím segmentace zvoleno osm témat, rozdělených do třech kapitol podle výzkumných otázek. Následně bylo použito deduktivní kódování pro jejich analýzu. Závěr práce je pak věnován výsledkům, které nemohou být z důvodu malého vzorku vztáhnuté na...
Plavecká výuka v oblasti Prahy 5 - Barandov
Končelová, Tereza ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Fořterová, Petra (oponent)
Hlavním cílem práce je zmapovat povinnou výuku dětí mladšího školního věku v plaveckých školách v oblasti - V teoretické části práce seznamuje s významem plavání, s historií plavání, s legislativou plaveckých škol, s plaveckými způsoby vyučovanými v základní povinné plavecké výuce a s metodami výuky. V praktické části najdeme výsledky šetření úrovně základní povinné plavecké výuky ve vybraných plaveckých školách oblasti Praha 5 - Barrandov. Metodami šetření jsou metoda kvalitativního dotazování - anketa a metoda pozorování. Výsledná data jsou statisticky zpracována a zapsána v tabulkách a pro lepší přehlednost ve výsečových grafech. KLÍČOVÁ SLOVA plavání, význam plavání, historie plavání, plavecká škola, povinná plavecká výuka, výuková metoda, plavecký způsob, výuka, žák, instrukto
Vojenské lezení jako výchovně vzdělávací proces
JAHN, Adam
Bakalářská práce se zaměřuje na popis vojenského lezení jako výchovně vzdělávacího procesu vzhledem k vojenskému kurikulu. V práci je popsán systém dokumentů, které jsou stěžejní pro vytváření kurzů a výcviků v AČR. Obecně práce popisuje význam jednotlivých publikací či nařízení a snaží se zaměřit na detaily, které jsou podstatné pro edukaci. Cílem této práce je vytvořit doporučení na základě rozhovorů s instruktory lezení a následné analýzy. Doporučení by mělo pomoci instruktorům AČR zlepšit výcvik prostřednictvím případně nově vytvořených publikací, které by mohly přispět k lepší edukaci.
Flyboarding
Civín, Petr ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Flyboarding - metodika výuky začátečníků Cíle: Cílem práce bylo porovnat metodiku výuky začátečníků na flyboardu (americké, vietnamské, české). Dalším cílem bylo vytvořit obrázkové schéma, které pomůže instruktorům přesněji vysvětlit teoretickou část lekce a začátečníkům lekci lépe pochopit. Metoda: V práci jsme použili metodu analýzy a provedli kvantitativní výzkum. Metodou řízeného rozhovoru jsme zjistili základní metodické postupy. Do našeho výzkumu bylo zařazeno 150 začátečníků. Ve sledovaném tříměsíčním období jsme vyhodnotili výsledky dle výukového manuálu od Zapaty [40] a dle kritérií (1. délka teoretické a praktické části lekce, 2. účinnost výuky, 3. využití pomůcek při teoretické části výuky, 4. kvalita výuky historie, bezpečnosti, fungování flyboardingu a vzletu, 5. zpětná vazba začátečníků po ukončení výuky). Výsledky: Zjistili jsme, že nejúčinnější výuka je americká. Instruktážního video dokázalo nejlépe připravit začátečníky na praktickou část výuky, ve které se naučí létat za necelých pět minut. Průměrná je výuka česká, která začátečníky naučí létat do sedmi minut. Tato metoda obsahuje všechny důležité metodické postupy výuky, nicméně z velké části neúplné, či chybně vysvětlené. Nejhorší je vietnamská výuka, která se věnuje teoretickému školení pouze pět minut a začátečníky...
Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování dospělých
Říha, Jakub ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování dospělých Cíle: Cílem práce je podrobně analyzovat a porovnat didaktickou interakci učitel - žák při výuce lyžování dospělých mezi dvěma instruktory stejné délky praxe ale různého vzdělání. Metody: Pro náš výzkum jsme použili metodu participantního pozorování s využitím řazení do kategoriálního systému podle standardizované techniky MADI (modifikovaná analýza didaktické interakce). Jde o 7 kategorií popisujících formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Výsledky: Výsledky práce potvrdily mimo jiné vyšší zastoupení dvou nejefektivnějších forem chování učitele (korekce a zpětná informace) u instruktora s pedagogickým vzděláním, a s tím spojenou vyšší kvalitu vyučovacího procesu. Klíčová slova: výuka, lyžování, instruktor, didaktická interakce, analýza, ADI, MADI
Úroveň výuky plaveckých škol ve Středočeském kraji
Sieglová, Iva ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Cílem práce je zmapovat povinnou výuku plavání dětí mladšího školního věku ve Středočeském kraji. Práce bude taktéž cílit na problematiku výuky prvního plaveckého způsobu v jednotlivých plaveckých školách, na používané výukové metody, jakož i na vzdělání a délku praxe jejich pedagogů v těchto školách Středočeského regionu. V teoretické části práce seznamuje s historií plavecké výuky, legislativou plaveckých škol, s významem plavání, s plaveckými způsoby vyučovanými v základní povinné plavecké výuce i s charakteristikou dětí mladšího školního věku. V praktické části bychom měli srovnat úroveň jednotlivých plaveckých škol regionu při povinné výuce plavání, stejně jako i komponenty, které tuto výuku mohou ovlivňovat. Zároveň bychom měli zmapovat výuku jednotlivých plaveckých způsobů a výukové metody v těchto plaveckých školách Středočeského kraje. KLÍČOVÁ SLOVA plavecký výcvik, plavecká škola, plavecký způsob, plavání, výuka, žák, instruktor, plavecké dovednosti, výukové metody, vzdělání
Organizace a sestavení programu pro školy v přírodě
Jelínková, Simona ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Psohlavec, Lukáš (oponent)
Název: Organizace a sestavení outdoorového programu pro školy v přírodě Cíl: Cílem diplomové práce je sestavit vhodný outdoorový program pro školy v přírodě, zaměřující se na skupiny dětí od 6 do 10 let. Cílem tohoto nového programu bude efektivnější využití času na školách v přírodě se zaměřením na rozvoj schopností, dovedností, fyzické i psychické zdatnosti, komunikaci mezi dětmi a sociální interakce. Metody: V práci se bude využita metoda kvantitativního výzkumu, písemné dotazování. Následovat bude analýza získaných dat, která bude sloužit jako podklad k vytvoření optimálního programu pro školy v přírodě zaměřeného na dětské skupiny ve věku od šesti do deseti let. Přínos: Přínos práce bude vytvoření nového outdoorového programu pro školy v přírodě, který bude předán cestovní kanceláři, zprostředkovávající tento typ pobytu pro školy. Klíčová slova: hra, dítě, škola v přírodě, příroda, učitel, instruktor
Flyboarding
Civín, Petr ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Flyboarding - metodika výuky začátečníků Cíle: Cílem práce bylo porovnat metodiku výuky začátečníků na flyboardu (americké, vietnamské, české). Dalším cílem bylo vytvořit obrázkové schéma, které pomůže instruktorům přesněji vysvětlit teoretickou část lekce a začátečníkům lekci lépe pochopit. Metoda: V práci jsme použili metodu analýzy a provedli kvantitativní výzkum. Metodou řízeného rozhovoru jsme zjistili základní metodické postupy. Do našeho výzkumu bylo zařazeno 150 začátečníků. Ve sledovaném tříměsíčním období jsme vyhodnotili výsledky dle výukového manuálu od Zapaty [40] a dle kritérií (1. délka teoretické a praktické části lekce, 2. účinnost výuky, 3. využití pomůcek při teoretické části výuky, 4. kvalita výuky historie, bezpečnosti, fungování flyboardingu a vzletu, 5. zpětná vazba začátečníků po ukončení výuky). Výsledky: Zjistili jsme, že nejúčinnější výuka je americká. Instruktážního video dokázalo nejlépe připravit začátečníky na praktickou část výuky, ve které se naučí létat za necelých pět minut. Průměrná je výuka česká, která začátečníky naučí létat do sedmi minut. Tato metoda obsahuje všechny důležité metodické postupy výuky, nicméně z velké části neúplné, či chybně vysvětlené. Nejhorší je vietnamská výuka, která se věnuje teoretickému školení pouze pět minut a začátečníky...
Mezipředmětové vztahy na úrovni plánovaného kurikula (matematický tábor pro 1. stupeň základní školy)
TETOUROVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá mezipředmětovými vztahy na úrovni plánovaného kurikula. Teoretická část je věnována problematice mezipředmětových vztahů, popisu dětí školního věku a učení formou hry. Obsahuje pojmy integrace ve vyučování, matematická gramotnost, instruktor, učení, motivace a hra. Dále je zde zmíněn Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání, klíčové kompetence a jeho vybrané vzdělávací oblasti. Praktická část obsahuje soubor úloh, které integrují mezipředmětové vztahy. Za každou aktivitou je popsána její realizace z pohledu autora diplomové práce.
Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování dospělých
Říha, Jakub ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování dospělých Cíle: Cílem práce je podrobně analyzovat a porovnat didaktickou interakci učitel - žák při výuce lyžování dospělých mezi dvěma instruktory stejné délky praxe ale různého vzdělání. Metody: Pro náš výzkum jsme použili metodu participantního pozorování s využitím řazení do kategoriálního systému podle standardizované techniky MADI (modifikovaná analýza didaktické interakce). Jde o 7 kategorií popisujících formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Výsledky: Výsledky práce potvrdily mimo jiné vyšší zastoupení dvou nejefektivnějších forem chování učitele (korekce a zpětná informace) u instruktora s pedagogickým vzděláním, a s tím spojenou vyšší kvalitu vyučovacího procesu. Klíčová slova: výuka, lyžování, instruktor, didaktická interakce, analýza, ADI, MADI

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.